17.1.17

Santo Anton ou Santo Antonho?



17 de janeiro


Die de Santo Anton de Dzerto - cuincido tamien cumo Santo Antonho, l eigípcio.

Apuis de ler un artigo d’hoije no “La Opinion de Zamora” de sou títalo, “Zamora – los perros gobiernan por San Antón” bieno-me a la eideia la fiesta de Santo Antonho, la que se fai an de Cicuiro todos los anhos a 10 de janeiro.

Siempre fui esta fiesta un ritual ligado a las anfermidades de ls animales i la deboçon a tal santo ben prancipalmente dende, l que nun joga cun ls milagres que tenerie feito Santo Antonho (Fernando de Bulhões) de Lisboua (Pádua).

Se hai Santo a quien son “cunfiados” ls animales ye a Santo Anton (beia-se l causo de San Martino).

Desta maneira, tenemos un Santo a quien fázen fiesta an Cicuiro por curar i tratar de ls animales mas que fai sermones a los peixes, cumbirte binte ladrones dua beç i de malzinas pa la criaçon … nadica. Por outro lhado, tenemos un Santo (Santo Anton) que cura ls animales, ye un de ls Santos más antigos de la cristandade i tamien ye cuincido por Santo Antonho, l Grande.

Ora, assi a las purmeiras i sien más buscas ou estudos, que deixo para outras caliendas ou para quien querga botar mano, la fiesta de Cicuiro na cual se benera Santo Antonho, nun tenerá ourige no Santo Anton / Antonho l Grande?

Ya oubi (tradiçon falada) que la Sierra de Cicuiro (Serra da Luz –nó l Cabeço de la Lhuç) tamien se chamou Sierra de Santo Anton (Antão an pertués).

Tengo para mi que nun naci no die de Santo Antonho (10 de jqaneiro), mas no die de Santo Anton (que se celebrarie an Cicuiro l die 10 i nó a 17 cumo no restante de los lhugares.

Sem comentários: