5.10.08

Ancuontro de Bloggers - "La Nuossa Giente"

"... Mas nós tenemos outra gente na raiç, que nós todos coincemos, que ye la giente de las nuossas aldés, que muita deilha nun sabe ler i que bem nua cadena cuntina zde ls séclos V, VI, VII, VIII … anté ls nuossos dies sien la lhéngua se perder!
Esto ye un milagre!! I dizen assi: á, la tradiçón oural … las pessonas dizen … l respeito sagrado pul decumiento escrito … ye un anganho. You tengo-me cumbencido … que la cousa mas fiel que hai ye la tradiçón oural i que a las bezes hai más erros nos copistas de ls decumientos do que na tradiçón oural.
Se nós furmos a la doaçón de l Reguengo de Palaçuolo an 1172 que D Afonso Henriques i D. Sancho I (na altura yá associado al reino) fazirun la doaçón de l Reguengo a Don Pedro Menéndez (l Tiu) i el traça ls lemites de l Reguengo, fala de ls chamadeiros por onde l Reguengo passa. Las personas de Palaçuolo nunca soubirun ler anté hai pouco tiempo … essses chamadeiros eran ls chamadeiros que las pessonas daquel tiempo yá tenien nos sítios, l que mostra que era un sítio poboado, cun giente, que l termo era trabalhado porque son chamadeiros espessos. Nunca lirun este decumiento, nunca l lirun, que estubo anterrado na Torre de l Tombo i no Arquibo Nacional de Madrid … nunca l lirun! Ls chamadeiros son hoije eisatamiente ls mesmos que están nestes decumientos. I quien ls truxo anté ls nuossos dies?!

Esto ye dun rigor absolutamente straordinairo! Mas, decumientos de l mesmo tiempo que falan de Angueira, que era ua tierra amportante nessa altura - inda hoije, las tierras són todas amportantes - fala dal Terroso i se furdes alhá, está alhá l Terroso i stá la Angueira, un sítio, un camino mui amportante adonde las personas passaban, paraban para çcansar, dar a quemer a las béstias … ua Angueira remete-mos al tiempo de ls Besigodos. Solo hai Angueiras, eiqui na Península, solo hai angueiras nos séclos VI, VII i VIII … i la cuntinuidade mantén-se anté hoije i están alhá ls chamadeiros.
Quando nós dezimos: Á la lhéngua mudou-se, fizo-se … Nó! La tradiçón ten ua fuorça mui grande i quando por eisemplo nós lemos decumientos de Moreruela cun las doaçones de Don Mendes de Bornes, la lhéngua que alhá stán ye la que nós falamos hoije.
Esto ye ua herdança mui pesada que nós tenemos i ye un prebileijo ser mirandés i tener esta herdança. L nuosso deber ye mantener esta herdança! purmeira eideia.
Segunda eideia: cume pertueses, cume cidadanos pertueses ye un deber de cidadanie que nós tenemos, nun deixar caer esta parte de la cultura pertuesa, porque esto tornou-se ua lhéngua de Pertual.
Francisco Niebro ... ... (cuntina)

Buonas tardes
i buonas eideias

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